Jsem ovce !
Toto měl být původně obsáhlý článek na téma, proč nemá jeden nejmenovaný blogger pravdu ve svých názorech na produkty firmy Apple. Ale jelikož mi mezi jeho začátkem a koncem dorazil iPod Video 30GB a já teď nemám čas na to vyvracet duševně chorému člověku jeho pomýlené imidžistické názory, pojmu to naopak velmi zkrátka.
Co všechno jsou bludy ?
V podstatě úplně všechno. Mac OS X mám jako hlavní platformu v současné době dva roky. Předtím jsem zhruba dva roky běžel na Linuxu/FreeBSD a ještě předtím jsem cca 5 let používal věci od Microsoftu. Poslední jmenované používám denně v práci a tak můžu směle porovnávat co a jak funguje.
Počítače od Apple nikdo nepoužívá
To je možná pravda v naší malé zemičce, která byla ještě počátkem 90. let pod embargem na počítače obsahující procesory M68000. V USA například Apple zaujímá pěkné čtvrté místo mezi značkovými prodejci počítačů. Navíc v posledních několika letech switcherů (lidí přešlých z PC na Maca) neustále přibývá.
Mac nelze rozšířit a nefunguje s ním žádný hardware
Apple byl jedním z prvních výrobců počítačů, který měl tu odvahu použít USB. Nemyslím tím teď jen nezapojeného pinového ježka, jakého znají PC bastlíři z Pentiových desek, ale USB na krabici počítače (a na klávesnici a na LCD panelech a ...).
Zároveň Apple prosazuje už několik let Firewire coby rychlejší a lepší alternativu k zmiňovanému USB. Pomocí těchto dvou sběrnic lze připojit k počítači 99% hardware, které běžný uživatel potřebuje – klávesnice, myši, tiskárny, scannery, disky, vypalovačky, wifi karty, bluetooth dongly, dokonce zvukové karty a další a další. Počítač v běžné domácnosti (hráčů prosté) kupuje tak aby měl životnost několik let pokud možno bez dalších finančních nákladů.
Občas někomu dávám dohromady nějaké to PC, tak vím jak to zvláště mimo velká města vypadá. Nezřídka se používají věci jako kuličkové myši, 100MHz SDRAM paměti a karty do ISA slotů. Pro takové lidi je iMac, který vybalí z krabice, zapojí do zásuvky, zapnou a pět let používají, než ho vyhodí a koupí si nový jednoznačně víc, než mají teď. Firemní počítače se rozšiřují maximálně o paměť, jakmile jsou odepsány, končí jim životnost a firma kupuje stejně nové, tedy platí víceméně totéž.
Na Mac není žádný software
Pominu-li Vistu, která je v prodeji týden i s cestou, pak při srovnání s Windows XP musím jednoznačně jako uživatel Maca jásat. Mám totiž po vybalení z krabice k dispozici browser, který umí záložky a RSS, mailový klient, robustní program pro správu multimédií, DVD přehrávač (Windows XP neumí po instalaci přehrát DVD !), software na tvorbu obrazů disků a jejich vypalování a např. ještě komunikační program používající standardní protokol (AIM).
Zároveň nemusím nikdy přemýšlet k jaké tiskárně svůj notebook připojím, mám totiž dostatek driverů už na systémovém instalačním DVD. Pokud chci můžu zdarma doinstalovat vývojářské prostředí a programovat. Windows naproti tomu mají Solitaire...
Další software samzřejmě existuje ať v podobě komerčních aplikací nebo freeware/open source programů.
Macy jsou pomalé
Ano, nebudu zastírat, že software portovaný z Windows na PowerPC platformu byl téměř vždy pomalejší než originál, ale v případě optimalizovaného software je to úplně jiná, jak dokazuje například Seti, kde moje 1.33GHz G4 směle soupeří s 3GHz Pentii 4 a často vyhrává. Od přechodu na Intel už pak není vůbec o čem diskutovat, hardware je srovnatelný.
Mac OS X je nestabilní a plný chyb
Zřejmě se jedná o nějaký zlý OS X z paralelní dimenze. Mě totiž na iBooku systém spadl za dva roky jen dvakrát a pokaždé to byla chyba hardware, respektive firmware onoho hardware. Každý software ma samozřejmě svoje chyby a tak sem tam nějaká aplikace spadne, ale i tak můžu konstatovat že peklo z doby Windows 98/ME se rozhodně nekoná. Aplikace které by mohly "sestřelit" celý MacOS X se mi buď zuřivě vyhýbají, nebo prostě neexistují.
Macy jsou drahé
V době kdy jsem kupoval iBook jsem při nákupu notebooku měl jedinou podmínku. Tou podmínkou bylo 12" LCD. O výkon mi nešlo, přecházel jsem z 4 roky starého 1GHz Athlonu (žádné XP či 64) a tak jsem chtěl maximální přenosnost. Několik internetových PC shopů mi jako nejlevnější 12" notebook vyhodilo právě iBook. Pátral jsem tedy dále a ani po dvou týdnech hledání jsem levnější nenašel. Tolik moje zkušenost s cenou...
Mac OS X stejně jen kopíruje Windows
Tohle je zcela jistě pravda. Steve Wozniak pro Apple sestrojil stroj času a Steve Jobs se vždy vypraví pět let do budoucnosti a vezme Microsoftu nějakou novinku a pak jí implementuje. Jinak si totiž nelze vysvětlit to, že OS X má plně 3D akcelerovaný desktop s průhledností od roku 2002 a přitom jsou tací co věří, že jde o okopírování technologie z Visty (2006/7)
Uživatelé MacOS X musí platit za updaty
Apple udělal jednu katastrofální chybu. Začal totiž nové verze svého systému rozlišovat pouze desetinými čísly. Chtěl tím nepochybně naznačit, že systémy se zakládají na stejné technologii a také se vyhnout tomu, že by po pár letech došel k vysokému číslu verze. Škoda, že ani IQ vyšší než 150 nestačí na to aby to někteří lidé byli schopni vstřebat. Systém 10.1 byl zadarmo, respektive se neplatil upgrade z nižší verze na vyšší. Za systém 10.2, 10.3 a 10.4 se již platilo.
Není se co divit. Apple do každého systému přidal pěkných pár vylepšení, které uživatelé skutečně ocenili. Nicméně narozdíl od Microsoftu nemá potřebu dokazovat novost nových verzí kompletní změnou GUI a rozmístěním důležitých prvků, takže na první pohled skutečně nepoznáte, okolo které verze to jdete.
Uživatelé Maca jsou gayové, retardovaní, bez mozku
Nejsem gay ani retardovaný a mozek stoprocentně mám.
Takže až se opět někde dočtu, že jsem ovce, radostně zabečím. Jsem totiž spokojená ovce...
[Nestyďte se článek komentovat, nikdo vás nebude cenzurovat. Možná...]
V podstatě úplně všechno. Mac OS X mám jako hlavní platformu v současné době dva roky. Předtím jsem zhruba dva roky běžel na Linuxu/FreeBSD a ještě předtím jsem cca 5 let používal věci od Microsoftu. Poslední jmenované používám denně v práci a tak můžu směle porovnávat co a jak funguje.
Počítače od Apple nikdo nepoužívá
To je možná pravda v naší malé zemičce, která byla ještě počátkem 90. let pod embargem na počítače obsahující procesory M68000. V USA například Apple zaujímá pěkné čtvrté místo mezi značkovými prodejci počítačů. Navíc v posledních několika letech switcherů (lidí přešlých z PC na Maca) neustále přibývá.
Mac nelze rozšířit a nefunguje s ním žádný hardware
Apple byl jedním z prvních výrobců počítačů, který měl tu odvahu použít USB. Nemyslím tím teď jen nezapojeného pinového ježka, jakého znají PC bastlíři z Pentiových desek, ale USB na krabici počítače (a na klávesnici a na LCD panelech a ...).
Zároveň Apple prosazuje už několik let Firewire coby rychlejší a lepší alternativu k zmiňovanému USB. Pomocí těchto dvou sběrnic lze připojit k počítači 99% hardware, které běžný uživatel potřebuje – klávesnice, myši, tiskárny, scannery, disky, vypalovačky, wifi karty, bluetooth dongly, dokonce zvukové karty a další a další. Počítač v běžné domácnosti (hráčů prosté) kupuje tak aby měl životnost několik let pokud možno bez dalších finančních nákladů.
Občas někomu dávám dohromady nějaké to PC, tak vím jak to zvláště mimo velká města vypadá. Nezřídka se používají věci jako kuličkové myši, 100MHz SDRAM paměti a karty do ISA slotů. Pro takové lidi je iMac, který vybalí z krabice, zapojí do zásuvky, zapnou a pět let používají, než ho vyhodí a koupí si nový jednoznačně víc, než mají teď. Firemní počítače se rozšiřují maximálně o paměť, jakmile jsou odepsány, končí jim životnost a firma kupuje stejně nové, tedy platí víceméně totéž.
Na Mac není žádný software
Pominu-li Vistu, která je v prodeji týden i s cestou, pak při srovnání s Windows XP musím jednoznačně jako uživatel Maca jásat. Mám totiž po vybalení z krabice k dispozici browser, který umí záložky a RSS, mailový klient, robustní program pro správu multimédií, DVD přehrávač (Windows XP neumí po instalaci přehrát DVD !), software na tvorbu obrazů disků a jejich vypalování a např. ještě komunikační program používající standardní protokol (AIM).
Zároveň nemusím nikdy přemýšlet k jaké tiskárně svůj notebook připojím, mám totiž dostatek driverů už na systémovém instalačním DVD. Pokud chci můžu zdarma doinstalovat vývojářské prostředí a programovat. Windows naproti tomu mají Solitaire...
Další software samzřejmě existuje ať v podobě komerčních aplikací nebo freeware/open source programů.
Macy jsou pomalé
Ano, nebudu zastírat, že software portovaný z Windows na PowerPC platformu byl téměř vždy pomalejší než originál, ale v případě optimalizovaného software je to úplně jiná, jak dokazuje například Seti, kde moje 1.33GHz G4 směle soupeří s 3GHz Pentii 4 a často vyhrává. Od přechodu na Intel už pak není vůbec o čem diskutovat, hardware je srovnatelný.
Mac OS X je nestabilní a plný chyb
Zřejmě se jedná o nějaký zlý OS X z paralelní dimenze. Mě totiž na iBooku systém spadl za dva roky jen dvakrát a pokaždé to byla chyba hardware, respektive firmware onoho hardware. Každý software ma samozřejmě svoje chyby a tak sem tam nějaká aplikace spadne, ale i tak můžu konstatovat že peklo z doby Windows 98/ME se rozhodně nekoná. Aplikace které by mohly "sestřelit" celý MacOS X se mi buď zuřivě vyhýbají, nebo prostě neexistují.
Macy jsou drahé
V době kdy jsem kupoval iBook jsem při nákupu notebooku měl jedinou podmínku. Tou podmínkou bylo 12" LCD. O výkon mi nešlo, přecházel jsem z 4 roky starého 1GHz Athlonu (žádné XP či 64) a tak jsem chtěl maximální přenosnost. Několik internetových PC shopů mi jako nejlevnější 12" notebook vyhodilo právě iBook. Pátral jsem tedy dále a ani po dvou týdnech hledání jsem levnější nenašel. Tolik moje zkušenost s cenou...
Mac OS X stejně jen kopíruje Windows
Tohle je zcela jistě pravda. Steve Wozniak pro Apple sestrojil stroj času a Steve Jobs se vždy vypraví pět let do budoucnosti a vezme Microsoftu nějakou novinku a pak jí implementuje. Jinak si totiž nelze vysvětlit to, že OS X má plně 3D akcelerovaný desktop s průhledností od roku 2002 a přitom jsou tací co věří, že jde o okopírování technologie z Visty (2006/7)
Uživatelé MacOS X musí platit za updaty
Apple udělal jednu katastrofální chybu. Začal totiž nové verze svého systému rozlišovat pouze desetinými čísly. Chtěl tím nepochybně naznačit, že systémy se zakládají na stejné technologii a také se vyhnout tomu, že by po pár letech došel k vysokému číslu verze. Škoda, že ani IQ vyšší než 150 nestačí na to aby to někteří lidé byli schopni vstřebat. Systém 10.1 byl zadarmo, respektive se neplatil upgrade z nižší verze na vyšší. Za systém 10.2, 10.3 a 10.4 se již platilo.
Není se co divit. Apple do každého systému přidal pěkných pár vylepšení, které uživatelé skutečně ocenili. Nicméně narozdíl od Microsoftu nemá potřebu dokazovat novost nových verzí kompletní změnou GUI a rozmístěním důležitých prvků, takže na první pohled skutečně nepoznáte, okolo které verze to jdete.
Uživatelé Maca jsou gayové, retardovaní, bez mozku
Nejsem gay ani retardovaný a mozek stoprocentně mám.
Takže až se opět někde dočtu, že jsem ovce, radostně zabečím. Jsem totiž spokojená ovce...
[Nestyďte se článek komentovat, nikdo vás nebude cenzurovat. Možná...]
Komentáře
[1] (Logout ) Vloženo 14.06.2007, 18:20:17
prvni kometar musim dat ja sam - je to plne pravopisnych chyb, omlouvam se za ne ;)[2]použitelnost (Richard Šerý - Mail - WWW) Vloženo 14.06.2007, 19:58:03
Uvedu pár příkladů:
- musel jsem si nainstalovat jiný driver myši, protože s tím standardním jsem se nedokázal trefit do ikonek. To se mi na Win ani Linuxu nestalo.
- musel jsem se poměrně hrubě pohrabat v konzoli abych si přenastavil chování kláves Home a End, které je na Macu zcela nepraktické a nejde nastavit z ovládacích panelů. Stejně to v některých aplikacích nefunguje (Eclipse, Firefox) - ačkoli v Eclipse to jde nastavit separátně
- Finder je děsný
- Lišta s menu nahoře je nešikovná, proč nejde nastavit aby byla v okně kterého se týká?
- Unmount USB disků je stejný opruz jako ve Windows, proč si nemůžu zobrazit seznam programů které ho "drží"?
- Práce s okny je o dost horší než ve windows a KDE, kdyby to tak mělo aspoň redukci okna do lišty jako staré macOsy
- Přepínání klávesnice si nemůžu nastavit jak chci, moje oblíbená zkratka CTRL+Shift nefunguje (to se týká i KDE)
- překvapivě často musím dělat věci v konzoli, často ve skrytých adresářích. Na to že jsem docela lama je to s podivem, co mám MacOsX tak jsem se o linuxu naučil docela hodně, zvlášť o Bashi
No nic, nebudu pokračovat, ale MacOsX není o nic lepší než jeho konkurenti, také má spoustu zbytečných chyb.
[3]re: použitelnost (kks ) Vloženo 14.06.2007, 20:04:46
mám jabko odjakživa a nikdy jsem se s problémy, které zde uvádí Richard Šerý, nesetkal...je to jeho smůla? nebo blbost? nebo jenom si ještě nebyl schopen zvyknout na nové prostředí? Nebo má rád RH a jenom přiblbě prudí?..[4]re: pouzitelnost (Logout ) Vloženo 14.06.2007, 22:05:20
pane Sery, nemyslim ze bych cokoliv zatajil; pouzitelnost OS X povazuju za naprosto nejlepsi ze systemu ktere jsem zkusil (a ze jsem se neomezoval jen na zacatecnicke KDE). vy tady automaticky aplikujete prvky windows ktere nevim proc povazujete za jedine spravne na OS X a divite se ze to tak nefunguje. proc napriklad nemuzu ve Windows donutit aplikace aby mely listu s menu mimo okno nahore jak jsem zvykly z OS X ? nezapominejte, ze MacOS je tu o nejaky ten patek dele nez Windows, takze neni duvod aby nutil verne uzivatele zvykat si na "zverstva" z Windows ?
ve strucnosti:
- akcelerovany driver mysi je pro me naprosto vyhovujici, naopak do ostatnich systemu instaluju akceleraci hned jak k nim sednu
- klavesy home a end proste takhle na macu funguji. kdyz chcete PC-like funkci home a end, pouzijte Command + sipky
- co konkretne je na finderu tak desneho ? v porovnani s windows explorerem ho povazuju za vrchol dokonalosti
- rada ergonomickych testu, ktere snadno vygooglite ukazala ze lista nahore je dobre a pro uzivatele prijemne reseni. proc duplikovat menu do kazdeho okna aplikace ?
- unmount usb disku - tady souhlasim, to je ale podle me problem vsude
- prace s okny ? co je na ni tak spatne ?
- ja mam klavesnici na option+space, vyhovuje mi to
- konzoli poustim jen kdyz chci pustit ssh na jiny stroj, vse ostatni delam pres finder.
[5]Whee:c) Teda Beeee (Skeeve - WWW) Vloženo 14.06.2007, 23:12:18
Jinak s timto clankem souhlasim. Casto me prekvapuje jakou popularitu si ziskavaji lide, kteri si vymysleji, lzou a urazeji. Trochu vic mi to pripomina minuly rezim, kdy bylo vsechno ze zapadu spatne a tak. Privedlo me to na otazku, zdali jsme ovce my, kteri si peclive vyberou system, na kterem chteji pracovat. Chteji od nej jistou stabilitu, prehlednost, spolehlivost. Chteji aby byl skutecne multimedialni, pripojit si jakykoliv hw ke stroji aniz by museli shanet slozite drivery, pustit si dvd aniz by museli resit jestli to dvd prehravac snese atd, nebo jsou ovce ti, kteri si koupit to, co jim poradi souseduv syn, protoze on tomu prece rozumi, nebo poslechnou wow reklamy, nebo nedej boze si prectou nejaky blog cloveka, ktery se nestydi mazat komentare, urazet ty, kteri si zvoli jinou cestu atd. Nechci vypisovat proc jsem si zvolil Apple jako zivotni cestu (tedy Apple s ppc...), chci se jen pozastavit nad zajimavosti, ze v dnesni dobe se da tak dobre lhat spolecnosti, a co hur - spolecnost to nadsene vita.
[6]hrozný Apple (dex ) Vloženo 15.06.2007, 02:04:38
Apple je vůbec příšerná firma.
Jednak pořád inovuje. Místo toho, aby nechali počítač v bedně s přepínači, ke které se připojuje terminál nebo řada LEDek, udělali krabičku připojitelnou k televizi. Budiž. Ale když už to udělali, neměli rušit zavedené pořádky textového módu a vybavovat počítač grafikou, a už vůbec ne barevnou. Neměli uživatele zvyklé na klávesnici a děrné štítky děsit připojováním polního škůdce a spoustou dveří a jídelních lístků na obrazovce. Čert ví, proč se v tomhle po nich začal každý opičit, Amigou a Atari ST počínaje, Sunem konče (jen Microsoft nic, ten to určitě vymyslel první).
Druhak dělá počítače stejně jako Jaguár auta - je to sice jakoby drahé, ale i po dvaceti letech se s tím dá normálně jezdit. Prvního Macintoshe jsem dostal od kamaráda, který ho našel na popelnici - a ke zděšení lidstva se na tom pracovalo líp, než na tehdy novém PC.
A kdo jim je zvědavý na USB, když máme standardní LPT (akorát vědět, jestli je jednosměrné nebo obousměrné), ke kterému sekromě tiskáren a nortonovských Laplink kabelů dá připojovat i ZIP mechanika?
A ten operační systém, fuj, spojuje v sobě výdody UNiXu s výhodami Mac OS a s výhodami NeXT Stepu (který bych, nebýt OS X, považoval za nejlepší systém na světě) - není topro uživatele příliš mnoho výhod najednou?
Je to firma nepřejícná - ochuzuje uživatele o hrátky s nastaveními, o zábavné neustálé instalace a ani se dost nevynadíváte na logo OS při restartech. Uživatel je ochuzen o zábavné zmatky, když při práci s programem, který čte data z CD, toto CD vyjme a vloží jiné a program se pak kouše a shazuje celá Windows... CD nebo disketu během práce uživateli prostě nedovolí sebrat (a pak to tu ještě někdo kritizuje, dobře dělá).
Naštěstí konečně prorok Bill osvítil vedení Applu, že prozřel, a nahradil mnohobitové riscové procesory s vektorovou jednotkou a normální (případně přepínatelnou) endianitou jinými procesory rizikovými s pouhou atrapou vektorové jednotky a endianitou převrácenou naruby (jak je to jistě jedině správně). Hooray, svěštlá budoucnost nás čeká, stačí si na Maca nainstalovat Windows Vista, řekněte LOL :o)
[7]re: použitelnost (Richard Šerý - Mail - WWW) Vloženo 15.06.2007, 02:42:10
Akcelerovaný kurzor myši někomu může vyhovovat, ale to že akcelerace nejde vypnout je jednoznačná chyba.
Co se týče kláves, vzhledem k tomu že neustále střídám různé počítače s různými OS, je pro mě velmi obtížné pokaždé se "mentálně přepnout" na jiné rozložení klávesnice. Proto si všude klávesnice nastavuji jednotně. MacOsX mi to však příliš neulehčuje, ačkoli implementace takové věci by byla triviální.
Finder si s Windows explorerem může podat ruce, hrozné jsou oba.
Co se týče ergonomických testů, můžete dát nějaký odkaz? Nepodařilo se mi vygooglit ani jeden, jen pár komentářů o tom že lišta s menu nefunguje na více monitorech.
Neříkám že MacOsX je špatný, třeba Exposé je naprosto super a v mnohém mi umožňuje překonávat neohrabaný wm Aqua, ale není mi jasné proč majitelé Maců ho tak nekriticky zbožňují že často i vážné chyby použitelnosti bagatelizují. Pak to GUI zbytečně stagnuje, přitom chybí opravdu málo aby bylo super.
Pro vaši informaci, RH nesnáším tak jako všichni ostatní, to mi ale nebrání kritizovat chyby.
[8]re: pouzitelnost (Logout ) Vloženo 15.06.2007, 07:49:47
je super, ze jste Fittuv zakon zminil, usnadnil jste mi vzpominani na to, kde jsem cetl o tom, ze OS X GUI je ergonomicky lepsi, nez to Windowsove:
http://www.xvsxp.com/interface/fittslaw.php
[9]re: pouzitelnost (Logout ) Vloženo 15.06.2007, 08:01:09
Jeste pridam dokument od Pfeiffer Report, kde probihal test na Windows XP, Windows VIsta a MacOS X:
http://www.pfeifferreport.com/trends/Vista_UIF_Rep.pdf
Nejde o zadny teoreticky benchmark ale o udaje zjistene na vzorku lidi. Nazor at si udela kazdy sam.
Me osobne nesmirne vadi to, ze lide kteri podlehli marketingovemu utoku Microsoftu a pouzivali Windows a z nejakeho duvodu presli na Maca, neustale berou veci z Windows jako jedine spravne a divi se ze Mac OS X funguje jinak (=spatne). Kdyz ale posadit k OS X cloveka ktery u pocitace nikdy nesedel, nebo pripadne pouziva Mac OS X odjakziva, tak je to o necem jinem.
Pokud proste v argumentaci budete trvat na tom, ze to ze OS X nema vlastnosti Windows je spatne, nema cenu dal vam to vyvracet...
[10]iPod (1717 - Mail ) Vloženo 15.06.2007, 08:55:40
ale jinak hezké pravdivé zamyšlení nad tím, proč jsme my Jabkaři spokojenější...!
[11]iPod (Logout ) Vloženo 15.06.2007, 11:49:03
iPod nemam jen na stole. mam ho take v kapse kosile, v pouzdre v kalhotech, v batohu, v aute na sedacce spolujezdce. proste iPod anywhere :-)
clanek samozrejme tez vznikl za poslechu iPodu.
[12] (Hanička ) Vloženo 15.06.2007, 19:10:30
K tomu menu ...
Klidně si ťukejte tupě do menu, já používám zkratky :)
[13]Fittuv zakon (Richard Šerý - Mail - WWW) Vloženo 15.06.2007, 20:50:19
Konkrétně přesnost myši je dobrý benchmark pro případ že chci něco obkreslovat v Ilustratoru, nicméně než dostanu kurzor z docku na menu, musím třikrát přejet podložku myši, to je nervydrásající. A to jsem měl citlivost nastavenou na maximum. Pomohl mi až nový lineární driver, pomocí něj se dostanu všude po monitoru aniž bych opustil myší podložku a když chci přesnou práci tak použiju lupu.
Druhá taková záležitost je jak interpretují Fittův zákon. Test sice potvrzuje že trefit menu je snadné protože zabírá celou šířku monitoru, nicméně zcela pominuli fakt že obvykle chce uživatel trefit konkrétní položku menu, ne prostě jen menubar. Fittův zákon hovoří jasně - čím delší je pohyb, tím méně přesné je jeho zakončení. Pokud pracuji v okně a mám v tom okně i menu, je pohyb kratší a tedy i přesnější.
Souhlasím že stabilní pozice elementů GUI je taky hodně dobrá věc nicméně záleži na konkrétním způsobu práce, proto by bylo lepší kdyby tohle šlo nastavit.
[14]NextStep (Richard Šerý - Mail - WWW) Vloženo 15.06.2007, 20:56:31
[15]re: Fittuv zakon (Logout ) Vloženo 15.06.2007, 21:38:45
prejet akcelerovanym driverem obrazovku v rozliseni 1280x1024 je u me pri defaultnim nastaveni s pouzitim mysi od Microsoftu otazka asi 2cm pohybu po podlozce...[16]akcelerovana mys (Richard Šerý - Mail - WWW) Vloženo 19.06.2007, 13:53:16
Asi nebudu uplne sam, protoze proc by se nekdo jinak namahal napsat neakcelerovany driver co ted pouzivam. Pro me je podstatny ze tu akceleraci nemuzu vypnout a musim kvuli tomu instalovat jinej driver mysi, to mi pripada jako pekna pakarna.
[17]skvely clanek (F6 ) Vloženo 05.07.2007, 20:45:46
diky, logoute. vice takovych!
co se tyka menu v oknech, tak to je prave vec, ktera me u widli stvala. akcelerace mysi mi zprvu taky vadila, ale jde o zvyk. home a end se proste da obejit cmd+sipky, jak bylo receno. pro widlare je asi prechod na os x obtizny... :) amigista jasa
[18] (dex ) Vloženo 08.07.2007, 00:06:33
No ta okenní menu jsou jasná. Proč by měla na obrazovce zabírat místo? Pokud zmenším velikost okna, tak, že se tam celé menu nevejde, rozdělí se do dvou řádek - a hned v okně zabírá dvakrát tolik na výšku, tedy zmenšuje použitelnou velikost plochy v okně.
Menu ala TOS, Workbench nebo Mac OS je prostě lepší.
[19]Niekde som cital, (z00m - Mail - WWW) Vloženo 25.07.2007, 16:48:25
[20]to z00m (Logout ) Vloženo 26.07.2007, 09:33:15
precti si, mas-li pul hodky casu tenhle clanek:
http://www.kenrockwell.com/apple/why-pros-use-mac.htm
a myslim ze bude vse jasne :)
Všechna pole jsou nepovinná.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Komentáře komerčního a urážlivého charakteru budou smazány, stejně jako takové, které se mi prostě znelíbí.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Komentáře komerčního a urážlivého charakteru budou smazány, stejně jako takové, které se mi prostě znelíbí.



