Za jídlo, šaty a vzduch otročíme na programech z temných světů

Cyklopeklo

Už od doby MB Maniax mě někteří považují za muže extrémních postojů a to jsem tenkrát pouze veřejně obhajoval fakt, že ZX Spectrum je králem osmibitů. Ovšem ode zdi ke zdi to se mnou jde i v ostatních aspektech mého života. Tak například ještě před půl rokem jsem ani neměl jízdní kolo a teď jezdím stokilometrové trasy.

Slovo „jezdím“ bylo použito jako nadsázka zcela záměrně, i když ne zcela odpovídá realitě. Zatím jsem takovou trasu ujel jen jednu a otázkou je, kdy zase zbude čas na podobnou pitominu. Ale hezky od začátku…

Cyklista

Když jsem začátkem září ujel Signálku, myslel jsem, že chvíli nebudu chtít kolo vidět. Kvůli otlakům na nejrůznějších částech těla jsem si v pondělí vzal dokonce volno a rekreoval se v pohodlí domova. Ovšem tuto neděli jsem si řekl, že si udělám zhruba stejně dlouhou vyjížďku a navštívím Doksy, ve kterých jsem ještě nebyl. Nakonec jsem ale svůj 74km dlouhý rekord ještě o skoro 30km překonal. Proč?

Praha-Doksy-MB

Jak je z mapy patrné, ten kdo se dostane kolmo do Doks, se z nich musí ještě nějak dostat zpět domů. Já jsem vyrazil z Prahy směrem na Všetaty a Kokořínsko v 11:07, a tak návrat po vlastní ose nepřipadal v úvahu, na noční jízdu nejsem vybaven. Bylo by asi bývalo dobře, kdybych si tohle uvědomil dříve, než když jsem po čtyřech hodinách dojel na místo určení a pustil se do lehkého geocachingu. Bohužel ale tato začátečnická chyba spáchána byla a moje prostřednictvím serveru Mapy.cz naplánovaná trasa končila na místním náměstí. Ulovil jsem tedy dvě keše (původně jich mělo být deset, ale ukázaly se cyklonevhodné) a podle mapy a jízdního řádu usoudil, že jediná možnost je dojet do Mladé Boleslavi na vlak.

Okolí Doks

To, že tato část trasy byla čistým provizoriem je patrné zejména z toho, že jsem jel po hlavním tahu (E38) a hodina a půl mezi auty rozhodně není nic zábavného. V Mladé Boleslavi jsem kupodivu celkem rychle našel totálně zastrčené hlavní nádraží a ještě více kupodivu na něm koupil lístek na vlak pouze s použitím platební karty. Padesátikorunu, kterou jsem měl v hotovosti, respektive její polovinu, jsem použil až ve vlaku linky S3 na poplatek za přepravu kola. O hodinu a dvacet minut později jsem už byl ve Kbelích.

Pár poznámek z jízdy:

  • Opravdu to chce GPS s držákem na kolo. Xperia sice v režimu letadlo se zapnutým BlueToothem a připojenou BT GPS vydrží trackovat a ukazovat cestu prakticky celý den (téměř 8h nepřetržitého provozu = pokles stavu baterie z 98% na 58%) , ale lovit ji z batohu pokaždé, když člověk na nějakém rozcestí neví, je opruz.
  • Sports Tracker je opravdu pitomý a ještě k tomu flashový web. Průměrnou rychlost trasy počítá z doby mezi počátečním a koncovým časem zaznamenané trasy, fakt že uprostřed byla hodinová přestávka je mu ukradený a navíc ani s použitím starověkých zaklínadel jsem jej nepřinutil k nahrání GPX z Maca.
  • Příště už nebudu poslouchat za jízdy podcast Týden Živě, prohlášení typu „už se těším na zrcadlovku s Androidem“ nebo „flash je optimalizovaný pro hardware“ mě málem shodila že sedla.
  • Naopak i příště budu poslouchat podcasty Příběhy 20. století a Nula-jednička. Zvukově jsou dobře udělané, takže cyklista perfektně slyší i své okolí a člověk si z nich něco odnese: z druhého jmenovaného například tip na knihu Upír z činžáku.

No a přístě se asi vydám k soutoku Labe a Vltavy. Taky jsem tam nikdy nebyl a navíc se to dá stihnout za jeden den tam i zpět.